Kunniakirjat ja -viirit

Kymenlaakson Mäyräkoirat ry jakaa vuosittain seuraavia kunniakirjoja menestyneille koirille (klikkaamalla nimeä aukeaa kunniakirjan säännöt):

Kerhon paras koira -kunniakirja

Kerhon paras pienoismäyräkoira -kunniakirja

Kerhon paras pentukoira -kunniakirja

Kerhon paras seniorikoira -kunniakirja

Kerhon paras ajava koira -kunniakirja

Kerhon paras jälkikoira -kunniakirja

Kerhon paras luolakoira -kunniakirja

Kerhon paras näyttelykoira -kunniakirja

Kerhon paras vesiriistakoira -kunniakirja

Lisäksi jaetaan aktiivisimman nuorisojäsenen palkinto sekä palkitaan vuoden aikana valioituneet koirat. Valioituneille koirille voi hakea valioplakettia, jossa on merkittynä koiran virallinen nimi sekä kyseisen vuoden saavutetut valionarvot. Kaikki palkinnot jaetaan kevätkokouksessa.

Huomaathan, että kunniakirjaa anovan henkilön tulee liittää hakemukseen koiran omistajatodistus jollei koiran omistajatiedot ole julkisesti nähtävänä KoiraNetissä. Näin varmistetaan, että koiran omistaja on yhdistyksen jäsen.

Uusien liittyneiden jäsenten koirien tulokset hyväksytään jäsenen liittymispäivästä lähtien.

Ilmoittaja vastaa tietojen oikeellisuudesta.

Kirjaa tulokset lomakkeelle, joiden perusteella haet kunniakirjaa. Esimerkiksi parhaan jälkikoiran Kunniakirja-hakemuksesta:

- MEJÄ: Kouvola 12.7.2023, MEJÄ VOI1, 30 pistettä
- MEJÄ: Kouvola 2.8.2023, MEJÄ VOI1, 30 pistettä
- MEJÄ: Kouvola 15.9.2023, MEJÄ VOI1, 30 pistettä
- Valionarvo FI JVA 5 pistettä
Yhteensä 95 pistettä.

Valioplaketti-esimerkki, kirjaa tittelit ja koiran nimi

- FI JVA FI MVA Mauri Mäyräkoira

Vuoden 2023 kunniakirjojen ja valioplakettien hakuaika on päättynyt.