Kunniaviiri

Kymenlaakson Mäyräkoirat ry:n kunniaviiri

Kymenlaakson Mäyräkoirat ry:n 54. toimintavuotena 2022 Kymenlaakson Mäyräkoirat ry hankki viirin, joka voidaan jakaa tunnustuksena, tervehdyksenä tai onnitteluna. Viiri voidaan myöntää joko henkilölle tai yhteisölle erilaisin perusteluin. Lisätiedot löytyvät Kunniaviiri-säännöstä.

Kunniaviirit jaetaan syyskokouksessa.

19.11.2022 Syyskokous

Kunniaviirit 2kpl jaettiin Eeva-Maija Kurkelalle ja Tuula Pekkalinille. Alla henkilöiden esittelyt, paljon onnea!

Tuula Pekkalin

Tuula on ollut Suomen Mäyräkoiraliiton jäsen vuodesta 1993. Mäyräkoirat ja eläimet ylipäätään ovat olleet aina lähellä Tuulan sydäntä, ja Tuula onkin tuttu näky erityisesti MEJÄ-kokeissa.

Tuula on toiminut aktiivisesti mäyräkoirien harrastus- ja jalostustoiminnan edistämisessä toimien metsästyskoirien jäljestämiskokeiden ylituomarina vuodesta 1995 lähtien. Vaikka aktiivinen tuomarointi on loppunut, silti Tuula on todellinen MEJÄ-kokeiden työmyyrä ja vapaa-aikanaan hän kiertää etsimässä ja tutkimassa jälkimaastoja vuodesta toiseen aikaa säästämättä. Lisäksi Tuula on auttanut monia uusia harrastajia lajin pariin sekä toiminut MEJÄ-koetoimitsijakursseilla kouluttajana.

Valokuvausta harrastavan Tuulan otoksia MEJÄ-kokeista ja luonnosta saavat sosiaalisen median käyttäjät ihailla muun muassa Facebookin MEJÄ-harrastajat -sivustolla.

Tuulalle on myönnetty Suomen Mäyräkoiraliiton pronssinen ansiomerkki vuonna 1999 ja hopeinen ansiomerkki vuonna 2008.

Eeva-Maija Kurkela

Eeva-Maija on ollut Suomen Mäyräkoiraliiton jäsen vuodesta 1989.

Ensimmäinen mäyräkoira tuli taloon vuonna 1987.

Kennelnimi Hakiavan on myönnetty 1984. Eeva-Maija on palkittu kasvatustyöstään Vuolasvirtapalkinnolla vuonna 1997.

Eeva-Maija on toiminut LUT- koetoimitsijana ja kouluttajana 25 vuoden ajan ja MÄAJ-palkintotuomarin pätevyys hänellä on ollut 28 vuotta.

Eeva-Maija on kasvattanut 58 pentuetta, yhteensä 240 pentua, jotka ovat menestyneet seuraavasti:

- 50 käyttövaliota

- 33 muotovaliota

- 2 Suomen Mäyräkoiraliiton käyttöurapalkinnolla palkittua kasvattia

Eeva-Maijalle on myönnetty Suomen Mäyräkoiraliiton pronssinen ansiomerkki vuonna 2008 ja hopeinen ansiomerkki vuonna 2010.

Eeva-Maija on mahdollistanut ja edesauttanut toiminnallaan luolakoirien taipumuskokeiden harjoittelun ja kokeet 26 vuoden ajan.

Vasemmalla Tuula Pekkalin ja oikealla Eeva-Maija Kurkela.