14.12.2023

Syyskokous pidettiin 24.11. Kouvolan Scandicissa. Kokouksen jälkeen syötiin maistuva illallinen hotellin ravintolassa.

Kokouksessa valittiin ensi vuodelle puheenjohtajaksi jatkamaan yhdistyksen nykyinen puheenjohtaja Tuomas Nuutinen. Kahden vuoden kaudelle hallitukseen valittiin Katri Salokoski ja Mira Hinkkanen, yhden vuoden kaudelle Sofia Paasonen. Varajäseniksi valittiin Atte Kallio ja Hanna Nyström. Uusi hallitus pitää järjestäytymiskokouksen 27.12.2023.

Toimikuntien vetäjät ensi vuodelle ovat
- Ajotoimikunta Marja Turkki
- VERI- ja LUT-toimikunta Hanna Nyström
- MEJÄ- ja PIKA-toimikunta Katri Salokoski
- Näyttelytoimikunta Marika Salminen

Kokouksessa myös hyväksyttiin toimintasuunnitelma ja budjetti ensi vuodelle. Ensi vuodelle on paljon kokeita ja tapahtumia tulossa:

KOE- JA NÄYTTELYTOIMINTA
- LUT- kokeita keväällä ja syksyllä, mikäli saa järjestää
- LUME- koe 1-2 kpl, tammikuu-maaliskuu
- Nosework-koe 24.2 ja 4.5. Elimäellä
- VAHI-koe 1-3 kpl, kevät-syksy
- MEJÄ-koe toukokuussa Taipalsaarella
- MEJÄ-mestaruuskoe heinäkuussa, Myrskylässä, 2 tuomaria
- Piirinmestaruus MEJÄ-koe, syyskuu, Kouvola
- PIKA-koe, touko-elokuu
- Vesiriistakoe-viikonloppu heinäkuussa Verlassa 20.-21.7., kerhon mestaruuskoe ja mahdollisesti
rotumestaruus-vesiriistakoe
- Vesiriistakoe-viikonloppu elokuussa 24.-25.8. , joista jälkimmäinen PM-VERI-koe
- MÄAJ PM-koe syyskuussa

HARJOITUKSET
- Luolaharjoituksia keväällä ja syksyllä, mikäli saa järjestää
- Vesiriistaharjoituksia kesä-elokuussa
- Näyttelyharjoituksia kevät-syksy
- MEJÄ-harjoituksia kesän aikana
- PIKA-harjoituksia kevät-syksy
- MÄAJ-harjoituksia syksyllä
- Nosework-treenejä ympäri vuoden

KOULUTUKSET
- Mahdollisuuksien mukaan järjestetään luento- ja koulutustilaisuuksia mäyräkoirien hoitoon,
koulutukseen ja harrastustoimintaan liittyen.
- Kannustetaan jäsenistöä kouluttautumaan ja järjestetään lajipäiviä.
- Koiran lihashuolto ja hieronta -luento 27.1. Elimäellä.
- MEJÄ-koetoimitsijakurssi toukokuussa.

MUU TOIMINTA
- Yhteislenkkejä, koirametsäilyjä, uintipäiviä.
- Yhdistyksen tiedotus toteutetaan ensisijaisesti nettisivujen kautta, sosiaalista mediaa käytetään
tiedottamisessa apuna.
- Yhdistyksen toimihenkilöitä koulutetaan omien tehtäväkenttiensä koulutuksissa aktiivisesti koko
vuoden ajan.

Muistutukseksi jo tässä vaiheessa, että kunniakirjojen ja valioplakettien hakuaika on tammikuun loppuun.

Hallitus toivottaa kaikille rauhallista Joulun aikaa!

8.8.2023

Kesä alkaa kääntyä syksyn puolelle, mutta vielä on paljon tapahtumaa ja toimintaa suunnitteilla tälle vuodelle. Elokuussa ratkaistaan yhdistyksen MEJÄ-mestarit avoimessa ja voittajaluokassa, sekä jaetaan Paavon Pysti kriteerit täyttävälle avoimen luokan koiralle. Samana viikonloppuna yhdistyksemme järjestää ensimmäisen luolakoirarotujen SM-Vesiriistakokeen Verlassa. Syyskuussa järjestämme mäyräkoirien rotumestaruus-MEJÄ-kokeen Tirvalla. Syyskuussa järjestämme myös mäyräkoirien piirinmestaruus-ajokokeen Elimäellä.

Alkutalvesta kokoonnumme syyskokoukseen. Syyskokouksessa valitsemme toimihenkilöitä ja hallituksen jäseniä ensi vuodelle. Treenit pyörivät niin pitkään kun sää sallii, mahdollisesti talviakaudella tulossa myös hallitreeniä.

Kuluvana vuonna olemme pitäneet harjoituksia monipuolisesti eri lajeihin liittyen kuten PIKA, MEJÄ, VERI, MÄAJ, LUT, nosework, näyttelyt ja agility. Tapahtumakalenteria kannattaa seurata aktiivisesti ja osalllistua mukaan! Kesäkuussa pidimme myös match show'n ja eri lajien kokeita on ollut monipuolisesti.

Aktiiviset ihmiset luovat aktiivisen yhdistyksen, joten toivotamme kaikki tervetulleiksi mukaan toimintaan!